loading...
مطالب بروز
مهسا بازدید : 46 دوشنبه 25 آذر 1398 نظرات (0)

متغیر چیست ؟

ما وقتی میخوایم برنامه نویسی رو شروع کنیم، مثل این میمونه که میخواهیم آشپزی رو شروع کنیم !

ما هنگامی که می خواهیم آشپزی رو شروع کنیم، باید بدونیم ظرف و ظروفمون چیه ؟

قابلمه داریم ؟ لیوان داریم ؟

و بدونیم توی هر کدوم قراره چی بریزیم. برای مثال ما نمیتونیم در لیوان ماست بریزیم ! پس هر چیزی در آشپزی ظرف مخصوص به خودش رو داره .

خب توی آشپزی ما موادمون رشته و سبزی و … هست ، توی برنامه نویسی موادمون اطلاعات هستش :

دسته بندی اطلاعات در برنامه نویسی :

یک سری از اطلاعاتمون اعداد هستند که به دسته بندی های زیر تقسیم میشن :

  1. اعداد صحیح
  2. اعداد اعشاری

یک سری متن هستند و یک سری هم کارکتر  هستند .

برای شروع برنامه نویسی باید یاد بگیریم که اطلاعاتمون رو کجا ذخیره بکنیم :

در برخی از زبان های برنامه نویسی، مثل زبان برنامه نویسی php فرقی نمی کنه ظرف متغیرمون چیه، یعنی فرقی نمیکنه عدد صحیح میخواهیم در رم ذخیره کنیم یا عدد اعشاری !

ولی در زبان های جاوا و C این شکلی نیست .

باید ظرف متغیر خودمون رو مشخص کنیم .

یعنی من باید بگم می خواهم عدد صحیح ذخیره کنم . پس باید نوع چیزی رو که میخوایم مشخص کنیم .

اعداد صحیح در جاوا

برای اعداد صحیح 3 نوع داریم که می تونیم اطلاعاتمون که به صورت عدد صحیح هستند رو داخلش ذخیره کنیم . تفاوت اصلی این 3 نوع، میزان حافظه ای است که در رم اشغال می کند .

  1. نوع اول int : پرکاربرد ترین است که 4 بایت فضا رم را اشغال میکند، یعنی از منفی 2 میلیارد تا مثبت 2 میلیارد رو میشه در این نوع ذخیره کنیم .
  2.  نوع دوم Long :   هشت بایت اطلاعات ذخیره می کنید یعنی از منفی 9 ضربدر 10 به توان 18 تا مثبت 9 ضربدر 10 به توان 18 .
  3. نوع سوم Short : کاربرد خیلی کمی داره و از منفی 36000 تا مثبت 36000 را می تونه در خودش ذخیره کنه .
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 773
  • بازدید کلی : 3,705